Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Alábbi Általános Szerződési Feltételek elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra (e-ÁSZF) a Pátria Nyomda Zártkörűen Működő Részvénytársaság (továbbiakban: Szállító), valamint a Szállító elektronikus szolgáltatásait igénybe vevő Fél (továbbiakban: Vevő), együttesen Szerződő Felek jogait és kötelezettségeit határozza meg. A Szállító www.patriapapir.hu weboldalon (továbbiakban: Webáruház) elérhető elektronikus kereskedelmi szolgáltatásai kizárólag a jelen e-ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel történnek.
1. A Webáruház adatai:
1.1. A Webáruház címe: www.patriapapir.hu
1.2. A Webáruház működése a Vevő vonatkozásában az ott feltüntetett technikai lépések alapján történik.
1.3. A weboldal működésére egyebekben az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (továbbiakban: Ektv.) szabályai az irányadóak.
2. A Szállító, mint a Webáruház üzemeltetőjének adatai:
Cégnév: Pátria Nyomda Zártkörűen Működő Részvénytársaság (rövid név: Pátria Zrt.)
Székhely: 1117 Budapest, Hunyadi János út 7.
Cégjegyzékszám: Cg. 01-10-041819
Nyilvántartó Cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 10728350-2-43
Ügyfélszolgálat adatai:
Cím: Pátria Zrt.
Telefon: +36 (30) 678-7036
E-mail: patriapapir@patria.hu
Nyitvatartás: munkanapokon 8.00-16.00
3. Fogalmak:
Vevő: a Webáruház azon használója, aki a Webáruház saját felületén keresztül, illetve a Google vagy a Facebook fiókja felhasználásával regisztrál és ezzel Vevői fiókot hoz létre. Természetes személyek esetén a regisztráció feltétele a betöltött 18. életév. Vevő tudomásul veszi, hogy a Webáruházban történő Megrendelés leadása a jelen ÁSZF elfogadása nélkül nem lehetséges.
Megrendelés: A Vevő a Webáruházban egy vagy több termék vonatkozásában vételi ajánlatot tesz a Szállító felé, amelyet az e-mailben küldött visszaigazolás formájában Szállító elfogad vagy visszautasít.
4. Regisztráció
4.1. A Webáruházban történő vásárláshoz a Vevő regisztrációja szükséges. A regisztrációra a Webáruház főoldalán található Regisztrációs menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével e-mail címe és jelszó megadásával kerülhet sor. A regisztráció során a Vevő köteles megadni a számlázási címét, a szállítási címet, illetve a telefonszámát a Megrendeléshez kapcsolódó logisztikai kérdések hatékony lebonyolítása érdekében. A regisztrációval Vevő tudomásul veszi és elfogadja a jelen e-ÁSZF valamennyi rendelkezését, valamint az adatkezelési tájékoztatót. A jelszó átadásából, illetéktelen személy általi felhasználásából eredő valamennyi kárért a jelszó tulajdonosát terheli a felelősség. A hibás regisztrációs lapok elküldéséért a Szállítót felelősség nem terheli.
4.2. Vevőnek lehetősége van arra, hogy a Google fiókja vagy Facebook fiókja felhasználásával hozzon létre regisztrációt a Webáruházban. Amennyiben a Vevő ezt a lehetőséget választja, a ’Bejelentkezés’ fülön a választott közösségi felületre kattintva az oldal átviszi a választott közösségi felület bejelentkezési oldalára, ahol az adott felülethez kapcsolódó adatai felhasználásával tud a Webáruházba regisztrálni, ott vásárolni és tranzakciókat végrehajtani.
4.3. Céges regisztráció esetén a cég nevének és adószámának, illetve a kapcsolattartó nevének feltüntetése kötelező a regisztráció során.
4.4. Ha a Vevő az e-ÁSZF feltételeit nem fogadja el, a Webáruházból történő Megrendelés leadására nem kerülhet sor.
5. Megrendelés
5.1. A megvásárolni kívánt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról, illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. Ha a Megrendelés leadása előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, Szállító ügyfélszolgálata a fenti elérhetőségeken készséggel áll rendelkezésére. A Szállító által forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítása az áruhoz mellékelve kerül kiszállításra. Amennyiben a megrendelt áruval nem kerül kiszállításra a kötelező használati utasítás, Vevő - az érintett áru használatbavétele előtt – köteles azt Szállító ügyfélszolgálata felé jelezni a pótlás érdekében.
5.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett bruttó ár, amely az általános forgalmi adót is tartalmazza. A termékek egyedi oldalán feltüntetett vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
A Webáruházból megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szállító fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
5.3. A Megrendelést a Szállító csak regisztrált Vevőtől és csak akkor fogadja el, ha a Vevő a Megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha a Vevő valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szállítótól.) A Vevő által kosárba helyezett termékek megrendeléséhez Vevő kiválasztja a megfelelő átvételi módot és fizetési módot.
A Szállítót a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
5.4. A Vevő a kosár tartalma és az adatok ellenőrzését követően a ’Rendelés feladása’ gombra kattintva véglegesíti és feladja Megrendelését, amely vételi ajánlatnak minősül és amellyel a Vevő hozzájárulását adja a Megrendelés során megadott adatainak a teljesítés érdekében történő kezelését, illetve vállalja a kiválasztott fizetési módon a Megrendelés ellenértékének kifizetését. Vevő tudomásul veszi, hogy ennek elmaradása esetén a Szállító a Megrendelés teljesítését megtagadhatja. A Megrendelés leadása a Vevő oldalán a Megrendelés leadásától számított 2 munkanapig ajánlati kötöttséget eredményez.
5.5. Vevőnek a felhasználói fiókjában az aktív megrendeléseit lehetősége van módosítani, amely a módosítással azonnal hatályba lép.
5.6. Vevő tudomásul veszi, hogy a Webáruházból történő Megrendelés kizárólag végfelhasználók részére történik. A Webáruházon keresztül vásárolt termékek kereskedelmi célú tovább értékesítése nem megengedett. Ezen pont megszegéséből a Vevő oldalán felmerülő kár vagy vagyoni hátrány esetén Szállító a felelősségét kizárja.
5.7. Vevőnek lehetősége van a Szállító törzsvásárlói programjában részt venni, amely során pontok gyűjtésére, illetve azok vásárlás során történő felhasználására van lehetősége. A törzsvásárlói program szabályzata a Webáruház felületén érhető el.
6. Az adásvételi szerződés létrejötte
6.1. Szállító a Vevő Megrendelésének (vételi ajánlatának) megérkezését követően köteles a Vevő részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. A visszaigazolásnak tartalmaznia kell a Megrendelés elfogadását vagy annak visszautasítását.
Ha a Vevő a jelen e-ÁSZF rendelkezései szerint Megrendelést küld a Webáruház oldalán és a Szállító a Megrendelést e-mailben elfogadja, adásvételi szerződés jön létre a Vevő és a Szállító között. Amennyiben a visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított két munkanapon belül Vevő részére nem érkezik meg, akkor a Vevő ajánlati kötöttsége, illetve a Szállító teljesítési kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.
6.2. A Vevő ajánlatát a visszaigazolás Szállító általi megküldéséig bármikor visszavonhatja, amely az adásvételi szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
6.3. A szerződés magyar nyelven jön létre, azt a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A szerződés a Vevő számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető, annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
7. A szerződés hatálya
A jelen e-ÁSZF hatálya a Magyarország területén nyújtott olyan elektronikus kereskedelmi ügyleteke terjed ki, melyek a Webáruházon keresztül, jelen e-ÁSZF szerinti szerződő Felek között jön létre, a jelen e-ÁSZF rendelkezései szerint. Az e-ÁSZF hatálya nem terjed ki a Szerződő Felek közötti egyéb kereskedelmi ügyletekre.
A megrendelés és visszaigazolása alapján létrejövő jogviszony elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései irányadóak.
8. Árak
A Webáruházban közzétett árak az általános forgalmi adóval növelt bruttó árak, amelyek nem tartalmazzák a kiszállítás költségeit. A Megrendelés véglegesítésekor, a szállítási mód kiválasztását követően a Vevő által fizetendő teljes díj (’Bruttó végösszeg’) kerül feltüntetésre.
9. Kiszállítás, személyes átvétel, számlázás, fizetési feltételek
9.1. A Megrendelés kiszállítását – amennyiben házhozszállítást jelölt meg a Vevő - a Szállító mindenkori, szállítási szolgáltatást jogszerűen folytató partnerei végzik a Vevő által megjelölt magyarországi címre. Vevőnek a házhozszállítás megjelölése esetén a futárszolgálat munkatársánál lehetősége van készpénzzel vagy bankkártyával fizetni. A szállítási szolgáltatást végző partnerek saját adatkezelési szabályzatuknak megfelelően kezelik a Vevő azon adatait, amelyeket Szállító adatkezelési tájékoztatójának megfelelően átadott.
9.2. Bankkártyás fizetés, illetve utánvét útján történő fizetés esetén Szállító nem felel a Vevő oldalán felmerülő bármely olyan többletköltségért, amely a Vevő által választott fizetési módtól vagy a Vevő bankjától függ.
9.3. A Megrendelés kiszállítását (átadását) a Szállító a Vevőnek az e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő feltételekkel és időpontban teljesíti.
A szállítási módhoz kapcsolódó díj az alábbiak szerint alakul:
- Személyes átvétel Szállító központjában (Vegyész utca): ingyenes
- Házhozszállítás: 1050,- forint
- Csomagpont átvétel: 1050,- forint
9.3. A Megrendelés személyes átvételét a Szállító munkanapokon, a megadott nyitvatartási időben biztosítja, a Szállító Pátria Papír szaküzletének kiválasztása a szállítási módok közül a személyes átvétel megjelölésekor lehetséges. Az üzlet címéről és nyitvatartási idejéről a Webáruház boltkeresőjében tájékozódhat. Személyes átvétel esetén a Megrendelés megadott szaküzletbe történő megérkezéséről Szállító telefonon értesíti Vevőt. A szaküzletben lehetőség van készpénzzel, bankkártyával vagy utalvánnyal fizetni.
9.4. Szállító biztosítja a Megrendelés megfelelő csomagolását és a kísérő dokumentumok megküldését. A Vevő köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni. Vevő számlái minden esetben elérhetőek a Vevő felhasználói fiókjában.
9.5. A Megrendelés ellenértéke vagy utánvéttel, vagy a Megrendelés átvételével egyidejűleg vagy a Webáruházon keresztül online fizetési felületen keresztül egyenlíthető ki. Szállító a biztonságos online fizetési lehetőséget a SimplePay Online Fizetési Rendszer segítségével biztosítja. Az elektronikus fizetés a SimplePay felületén, a jogszabályoknak és biztonsági előírásoknak maximálisan megfelelő feltételekkel történik. A SimplePay felületén történő fizetés során a SimplePay üzemeltetőjének adatkezelési szabályzata érvényes.
9.6. A Szállító által biztosított számlán a Megrendelésben szereplő termékek vételára, a fizetési mód és a fizetési határidő kerül feltüntetésre. A hatályos jogszabályok alapján kiállított számla a Vevő által megadott adatok és információk alapján kerül kiállításra, annak Vevő által megadott tartalmáért a Szállító nem vállal felelősséget, új számla kiállítására nem kötelezhető.
9.7. Szállító a Megrendelésre vonatkozó számlát elsősorban elektronikus úton bocsátja a Vevő rendelkezésére.
9.8. A Megrendelésben található termékek feletti tulajdonjog a Megrendelés átvételekor száll át a Vevőre, amennyiben a Vevő a Megrendelés ellenértékét (’Bruttó végösszeg’) hiánytalanul megfizette.
10. Az elállásra vonatkozó általános rendelkezések
10.1. A Webáruházon keresztül történő Megrendelés esetén a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet (továbbiakban: Kormányrendelet) alapján és a jelen e-ÁSZF 11. pontjában meghatározottak szerint megilleti az elállás joga. A Vevő e jogát a jelen e-ÁSZF 1. számú melléklete szerinti nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Ha a Szállító az internetes honlapján biztosítja a Vevő számára az elállási jog fentiek szerinti gyakorlását, akkor a honlapján, vagy e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a nyilatkozat megérkezését.
10.2. A Vevő a fentiek szerinti elállási vagy felmondási jogát termék adásvételére irányuló szerződés esetén
• a terméknek,
• több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
• több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
• ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Vevő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A fenti, első pontban foglaltak nem érintik a Vevőnek azt a jogát, hogy a fentiekben meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
10.3. Amennyiben a Vevő jogszerűen, a Kormányrendelet 22. §-ában foglaltaknak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül (a nem a Szállító üzlethelyiségében személyesen) kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szállítónak vagy az általa a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vevő a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
10.4. Vevő kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli és csak a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
10.5. Jelen e-ÁSZF szerinti jogszerű elállás esetén Szállító haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szállító mindaddig visszatarthatja az előzőekben meghatározott összeget, amíg a Vevő az elállással értintett terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Szállító a Vevőnek visszajáró összeget az általa igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vevő kifejezett beleegyezése alapján a Szállító a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vevőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.
Ha a Vevő kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szállító nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
10.6. Szállító kizárja a felelősségét a Vevő által megadott adatok pontatlanságából vagy helytelenségéből eredő teljesítési hibákért.
11. Elállási/felmondási jog
11.1. A Kormányrendelet 1. számú mellékletében található rendelkezések értelmében a Vevő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
11.2. Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
11.3. Ha a Vevő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni elektronikus úton küldött levél útján a következő címre: patriapapir@patria.hu. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is, amely az e-ÁSZF 1. számú mellékleteként érhető el.
11.4. A Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
12. Az elállás/felmondás joghatásai
12.1. Ha a Vevő eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szállító visszatéríti a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vevő a Szállító által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módon történik, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést Szállító mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem érkezett a termék, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
12.2. Ha a szerződés alapján terméket vett át, a Vevő köteles Szállító számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
12.3. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli.
A Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
13. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A Szállító hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szállító, ha a Vevő a hibát a teljesítés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
A Vevő a Szállító hibás teljesítése esetén a Szállítóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet Polgári Törvénykönyv és a Kormányrendelet szabályai szerint.
A Kormányrendelet szerinti kellékszavatosságról, termékszavatosságról és jótállásról szóló minta tájékoztatót a jelen e-ÁSZF 2. számú melléklete tartalmazza.
14. A jótállási vagy szavatossági igény bejelentése
Hibás teljesítés esetén a Szállító a Polgári Törvénykönyv, a 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet és a Kormányrendelet alapján jótállásra köteles. A Szállító a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
14.1. Személyes bejelentés
A Vevő jótállási vagy szavatossági igényét személyesen bejelentheti a Szállítónál (Pátria Zrt., 1117 Budapest, Hunyadi János út 7.). Személyes bejelentés esetén a Szállító munkatársa a kifogásról jegyzőkönyvet vesz fel.
A jegyzőkönyv tartalmazza
- a Vevő nevét, címét,
- a kifogásolt termék megnevezését, vételárát
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a Vevő által érvényesíteni kívánt igényt, valamint
- a kifogás rendezésének módját.
Amennyiben a kifogás rendezésének módja eltér a Vevő igényétől, úgy ennek indokát a jegyző-könyvben rögzíteni kell. A jegyzőkönyv egy másolati példányát a Szállító – az átvétel írásbeli dokumentálása mellett – köteles a Vevő részére átadni.
14.2. Bejelentés írásban
A Vevő jótállási vagy szavatossági igényét írásban is bejelentheti a Szállítónak (Pátria Zrt., 1117 Budapest, Hunyadi János út 7.) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (Szállító e-mail címe: patriapapir@patria.hu).
Az igényt bejelentő levélnek tartalmaznia kell
- a Vevő nevét, címét,
- a kifogásolt termék megnevezését, vételárát
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a Vevő által érvényesíteni kívánt igényt.
14.3. A jótállás időtartama a termék vételárának függvényében kettő vagy három év, a lenti táblázatban foglaltaknak megfelelően. A jótállási idő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szállító vagy megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Termék vételára |
Kötelező jótállási idő |
10.000,-Ft – 250.000,-Ft |
2 év |
250.000,-Ft – felett |
3 év |
15. Vegyes rendelkezések
15.1. A Szállító tulajdonjogát a Megrendelés tárgyát képező terméken a ’Bruttó végösszeg’ teljes kiegyenlítéséig fenntartja.
15.2. A Webáruház biztos alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használatuk nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Webáruházban való vásárlás feltételezi a Vevő részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
15.2. A Szállító nem felelős semmilyen kárért, amely a Webáruházat tartalmazó weboldalra lépés miatt következett be. A Vevő terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
15.3. A Szállító a Vevők által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A megrendeléssel és a jelen e-ÁSZF elfogadásával Vevő kifejezett hozzájárulását adja az adatai ezen célból történő kezeléséhez, amelynek részletes szabályai Szállító adatkezelési tájékoztatójában találhatóak.
A Szállító a Vevők adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítése érdekben, annak teljesítésekor a harmadik fél a Szállító alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el. A Szállító a Vevők adatainak kezelésekor az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.
15.4. Vevőnek lehetősége van Szállító hírlevelére feliratkozni, amelyet a Webáruház oldalán tehet meg e-mail címe megadásával és – választása szerint – az általa bejelölt témák megadásával az adatkezelési tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.
15.5. A Szállító bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan, külön értesítési kötelezettség nélkül módosítani, illetve jelen e-ÁSZF helyébe új e-ÁSZF-et léptetni. Az esetleges módosítás, új e-ÁSZF a weboldalon való megjelenést követő napon lép hatályba. A már leadott megrendelésekre a megrendelés leadásakor hatályban lévő e-ÁSZF irányadó.
15.6. A Szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben a jogvita tárgyalásos úton nem rendezhető, úgy a jelen e-ÁSZF alapján létrejött szerződésből eredő esetleges jogviták elbírálására a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság (Törvényszék) jogosult.
15.7. Jelen e-ÁSZF magyar nyelven készült. Bármely idegen nyelvre történő fordítás esetén a magyar nyelvű változat az irányadó.
15.8. Szállító tájékoztatja a Vevőket, hogy a Szállító adatkezelési szabályzata, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (1) és (1a) bekezdése szerinti tájékoztatókat a Webáruház tartalmazza, a Békéltető Testületek címe a következő linkeken érhető el: Békéltető Testületek
15.9. Jelen e-ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló, 2013. évi V. törvény, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályai irányadóak.
Kelt: Budapest, 2025. március 3.
Pátria Zrt.
Mellékletek:
1. számú melléklet: Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
2. számú melléklet: A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
1. számú melléklet
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Pátria Zrt.1117 Budapest, Hunyadi János út 7. telefon: +36 (30) 678-6998; +36 (30) 678-7036
(ügyfélszolgálat: munkanapokon 8.00-16.00 óráig), e-mail: patriapapir@patria.hu
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve: ………………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe: ………………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
:……………………………………………
Kelt:
2. számú melléklet
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Pátria Zrt. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Pátria Zrt. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, hibás teljesítés esetén, ha szerződése ilyen kikötést tartalmaz, annak alapján a vállalkozás jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A szerződésben vagy jogszabályban meghatározott jogok és határidő.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.